Reisorganisatie kiezen?

 

10 vragen om een reisorganisatie te kiezen

Wilt u een reis maken met de Trans Siberië Express? Dan zijn er heel wat zaken om rekening mee te houden. Een reisorganisatie neemt u graag het voorbereidend werk uit handen. Wat kan zo’n organisatie voor u betekenen en waar moet u op letten bij uw keuze? Waar kan het prijsverschil tussen de verschillende organisaties op gebaseerd zijn? Op basis van mijn reiservaring zet ik 10 belangrijke punten voor u op een rij:

1.    Ervaring

Het organiseren van een Transsiberische treinreis is erg ingewikkeld. Een reisorganisatie heeft al snel met 5 tot 6 verschillende lokale contactpersonen te maken, die samen uw reis tot een succes moeten maken. Reisorganisaties die hier jaren ervaring mee hebben, zullen u het beste kunnen helpen. Let ook op de ervaring van de medewerkers. Heeft uw reisadviseur zelf in de trein gereisd? Uit eigen ervaring zult u het beste en meest eerlijke advies krijgen, zodat u met het juiste verwachtingspatroon op reis gaat.

2.    Betrouwbaarheid en zekerheid

Is de reisorganisatie aangesloten bij de ANVR en SGR? Let op de logo’s op de website! Kun je voldoende reviews of actuele ervaringen vinden? Denk aan onafhankelijke reis beoordelingssites als Reisgraag.nl, Reisorakel.nl of rondreis.nl

anvr sgr zekerheid

 

 

 

3.    Partners

Werkt de organisatie met lokale agentschappen? Dan zitten ze dicht bij het vuur en hebben ze de meeste invloed op de uitvoering.

4.    Routes

Het specialisme van de reisorganisatie spreekt bijvoorbeeld uit het aanbod. Bieden ze een enkele route aan van Moskou door Mongolië naar China of is het aanbod breed en weten ze van alle spoorlijnen door Rusland, Mongolië en China af? Er zijn wel 4 verschillende routes, die u maar zelden allemaal op 1 website terugvindt. Bovendien is het vooral belangrijk om je goed te kunnen laten informeren over de tussenstops!

5.    Maatwerk

Organisaties die je 1 of 2 routes aanbieden, zijn vaak niet erg uitgebreid in hun aanbod. De échte specialisten zullen uw reis helemaal naar uw wensen aan kunnen passen. Vraag hiernaar als uw offerte in eerste instantie niet helemaal naar wens is!

6.    Transfers

Sommige organisaties regelen uw treintickets en overnachtingen, maar verzorgen niet alle transfers. Let op! Juist de transfer naar het station is één van de belangrijkste onderdelen van uw georganiseerde reis! Als u de trein mist, loopt uw programma in het honderd. En de trein missen is makkelijker dan u denkt. Bijvoorbeeld als er in het Russisch een perronwijziging om wordt geroepen. Kies er dus voor om alle transfers te laten verzorgen!

7.    Welke treinen?

Over de 4 verschillende spoorlijnen rijden veel verschillende treinen. De verschillende type treinen hebben invloed op aankomsttijden, luxe en gemak, maar ook hoe lang de reis per traject duurt. Let bijvoorbeeld op de trein die voor u geboekt wordt van Irkutsk naar Ulaanbaatar. De internationale treinen 4, 6 en 306 zijn prima voor dit traject. Zij gaan slechts enkele keren per week, waardoor sommige organisaties voor bijvoorbeeld trein 362 kiezen. Vermijd deze trein! Bij de grens wordt deze trein losgekoppeld en 7 uur op een rangeerterrein geplaatst. De meeste saaie uren van uw treinreis…

8.    Tickets

Naast een treinticket heeft u in Rusland een aparte plaatsreservering nodig. U hebt dus altijd 2 tickets voor uw treintraject. Let erop dat uw organisatie daadwerkelijk beide tickets voor u boekt, zodat u geen moeilijkheden ondervindt bij het instappen. Is er een groot prijsverschil tussen de verschillende aanbieders? Dan is dit waarschijnlijk de reden! In een ander geval kan het liggen aan het feit dat sommige aanbieders ook 3e klasse tickets boeken voor hun klanten of wachten op restkaarten. Vaak zijn er verborgen kosten of nadelen die je pas later uitvindt.

9.    Visa

Veel organisaties laten u zelf de visa voor uw reis regelen. Dit moet u niet willen! Kies voor een organisatie die u deze zorg uit handen neemt. Werkt de organisatie samen met een visumdienst, zoals YourVisa? Kan een organisatie jouw reisgegevens snel delen en up to date houden zodat je aanvraag vlekkeloos verloopt?

10. Bereikbaarheid

Het is fijn als de reisorganisatie snel reageert op uw e-mails en bijvoorbeeld ook in de avonduren bereikbaar is. Natuurlijk is het ook heel fijn als u persoonlijk met de reisadviseur je plannen kunt bespreken. Ga eens langs bij een specialistische reisorganisatie, de koffie staat vaak voor je klaar. Let ook op de bereikbaarheid tijdens de reis. Zijn de lokale contactpersonen én de reisorganisatie zelf 24 uur per dag bereikbaar? Zorg dat u niet in de kou blijft staan bij problemen!

Veel succes en vooral plezier bij de voorbereidingen van uw reis! En zorg ervoor dat jouw treinreis ook echt als droomreis eindigt…


Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /var/www/vhosts/transsiberieexpress.nl/httpdocs/wp-content/themes/siberie/footer.php on line 57